Wie zijn wij?

blvc.nl is opgezet door KTL.nl, een adviesbureau in de openbare ruimte. KTL’ers werken al sinds geruime tijd met hart en ziel aan hun projecten, veelal weg- en waterbouwkundige werken. In hun projecten hebben zij ook een schat aan ervaring met BLVC verzameld, die zij graag met collega’s delen. Alles vanuit de overtuiging dat hindervrij (of in ieder geval hinderarm) werken in de (wegen)bouw een kwestie van willen is.

De mensen

Lees hieronder meer over de mensen achter blvc.nl én KTL.nl:

 

 

Ferry Theunisse is één van de oprichters van KTL en blvc.nl. Hij heeft ruim 34 jaar werkervaring in de infrastructuur en de bouw, zowel boven- als ondergronds. In deze periode heeft hij in verschillende functies gewerkt, variërend van directievoerder tot uitvoeringscoördinator BLVC. In de afgelopen 15 jaar heeft hij voornamelijk in binnenstedelijke gebieden gewerkt, zoals bijvoorbeeld de renovatie van het Vondelpark. Momenteel werkt hij o.a. aan de ontwikkeling van de Houthaven in Amsterdam en de herontwikkeling van het Stationsgebied in Utrecht.

 

 

 

Na een gevecht tegen een ziekte van bijna anderhalf jaar is Jeroen op 3 juni 2019 overleden. Hij zal altijd bij ons blijven!

Jeroen van der Linden was één van de oprichters van KTL. Hij had een ruime staat van dienst in de ruimtelijke sector, waarbij hij functies heeft bekleed als senior toezichthouder tot omgevingsmanager en BLVC-coördinator. Hij heeft aan aansprekende projecten gewerkt als de aanleg van de Noord-Zuidlijn, de aanleg van het Bijlmer-busstation en de herinrichting van de Rijnstraat in Amsterdam. Zijn belangrijkste functie was BLVC-coördinator op de Zuidas.

 

 

 

 

 

 

Frank Kappé is één van de oprichters van KTL. Hij werkt nu ruim 20 jaar in de ruimtelijke sector, en deed in die periode o.a. ervaring op als toezichthouder, coördinator kabels en leidingen en specialist aanleg ondergrondse afvalinzameling. Sinds 2007 is hij voor het Ingenieursbureau Amsterdam als projectleider uitvoering en directievoerder betrokken bij de uitvoering van het Groot Onderhoudsbestek van de Amsterdamse Hoofdnetten.

 

 

 

 

Marie-Louise Gasseling startte haar carrière als adviseur en beleidsmedewerker, waarna ze ruim 15 jaar als proces- en omgevingsmanager voor een advies- en managementbureau aan verschillende projecten werkte aan zowel de opdrachtgevers- als de opdrachtnemerskant. Momenteel is ze eigenaar van Circle Motion, dat zich richt op innovatieve samenwerking in  bouw- en infraprojecten. Haar expertises zijn: duurzaamheid in de gebouwde omgeving, strategisch omgevingsmanagement en het delen van kennis.

 

 

 

 

Menno Theunisse werkt al ruim 13 jaar bij KTL als senior toezichthouder en directievoerder. In die jaren heeft hij aan vele Amsterdamse projecten in de ruimtelijke sector gewerkt, zoals bijvoorbeeld de herprofilering van de IJdoornlaan en de aanleg van tijdelijke en definitieve maaiveldinrichting op IJburg en Zeeburgereiland. Momenteel werkt hij aan verschillende projecten op de Zuidas aan de maaiveldinrichting, bouwrijp maken en de coördinatie van kabels en leidingen.

 

 

 

 

Martin Hoekerd werkt al meer dan 37 jaar aan projecten in uitvoering. Begonnen als stratenmaker heeft hij zich opgewerkt tot vakman straatmaker, voorman en uitvoerder. In de afgelopen 15 jaar werkte hij eerst als zelfstandige aan een keur aan projecten in de Amsterdamse binnenstad, zoals bijvoorbeeld het Museumplein, de Dappermarkt, de Spuistraat en de Dam. Daarna is hij bij KTL begonnen, waar hij nu werkt als toezichthouder.

 

 

 

 

 

Conny van Rijn begon 16 jaar geleden bij KTL.nl als office manager. Daarvoor rondde ze eerst de Kweekschool voor de Detailhandel af en werkte ze 5 jaar voor een aannemer. Voor KTL.nl en BLVC.nl is Conny onmisbaar: zij zorgt er voor dat alles op rolletjes loopt. Ze verzorgt de administratie en is eerste aanspreekpunt voor opdrachtgevers en werknemers. Daarnaast faciliteert ze de maandelijkse borrel en maaltijd voor het personeel.

 

 

 

 

 

Wim Swart begon ooit als tekenaar bij de Gemeente Waterleiding in Amsterdam. Daarna deed hij in veel verschillende projecten o.a. ervaring op met het toezicht houden op wegenwerk en de coördinatie van kabels en leidingen. Vanaf 2007 is hij als projectleider uitvoering, directievoerder en coördinator BLVC betrokken bij klussen op het gebied van Groot Onderhoud in de hoofdstad: eerst voor de hoofd-infrastructuur van de stad, en momenteel voor stadsdeel Zuid.

 

 

 

 

 

Ricardo Coesel heeft 34 jaar werkervaring in weg- en waterbouwkundige projecten. Ooit begonnen als uitvoerder op een riool- en wegenwerk aan de Keizersgracht in Amsterdam, heeft hij daarna als toezichthouder en directievoerder door de hele stad gewerkt. Bijvoorbeeld aan de realisatie van de Oosterdokseiland-brug bij het Centraal Station in Amsterdam. Ricardo is een allrounder die via zijn bureau Inframediair zowel als senior werkvoorbereider en als projectleider uitvoering werkt. Momenteel werkt hij aan verschillende OMOP-contracten voor het Ingenieursbureau Amsterdam.

 

 

 

 

Tess Beekman heeft na het afronden van de Master Corporate Communicatie o.a. als communicatieadviseur gewerkt bij het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en Rijkswaterstaat. Sinds 2015 werkt ze als omgevingsmanager waar ze de omgevingscommunicatie voor onder andere de provincie Noord-Holland (project N23 Westfrisiaweg) en de gemeente Utrecht (CU2030) deed. Momenteel werkt ze als omgevingsmanager aan De Entree: de vernieuwing van de centrumzijde van het Centraal Station van Amsterdam. Daarnaast is Tess ook mede-eigenaar van junior adviesbureau Jonge Honden.

 

 

 

 

Paul Vermeij heeft ruim 32 jaar ervaring met het werken in de civiele techniek. Hij heeft zijn ervaring opgedaan in een breed scala aan functies, variërend van hoofd directie bij de N201 voor de Provincie Noord-Holland tot omgevingsmanager voor de Noord/Zuidlijn in de Amsterdamse Pijp. Sinds 2012 werkt Paul in Amsterdam als stadsdeelregisseur voor stadsdeel Zuid. Hier stemt hij als spil tussen het politieke bestuur, Bureau Stadsregie en projectmanagers de uitvoering van ruimtelijke projecten op elkaar af. Paul is ook eigenaar van adviesbureau Proficiënt Projectbegeleiding.

 

 

 

Henk Vork begon zijn loopbaan als tekenaar bij de Dienst Openbare Werken van de gemeente Amsterdam om daarna verder te gaan bij ADV (Algemene Directievoering) als werkvoorbereider/toezichthouder. Daarna werkte hij op legio projecten in Amsterdam als werkvoorbereider, toezichthouder en directievoerder, zoals bijv. de herinrichting van de Kalverstraat, Nieuwendijk, Kinkerstraat, Spaarndammerbuurt en de realisatie van het Haarlemmerplein. Gaandeweg heeft Henk zich gespecialiseerd in de ondergrondse infrastructuur en de coördinatie van kabel- en leidingwerk voor diverse opdrachtgevers. Momenteel werkt hij in Amsterdam als directievoerder in de Houthaven en aan verschillende andere werken in stadsdeel West.

 

 


Henk Mos
startte zijn carrière als uitvoerder beton- en grondwerk. Via functies als projectleider en bedrijfsleider heeft hij daarna jarenlang bij verschillende aannemersbedrijven de functie van directeur bekleed. Na die periode is hij gestart met zijn bedrijf H2M, dat zich richt op advies en coaching van bedrijven en hun werknemers. Momenteel werkt Henk als contractmanager voor diverse werken aan de Jaarbeurszijde van het Centraal Station in Utrecht, o.a. de Jaarbeurspleingarage en een aantal maaiveldreconstructies. Daarnaast is hij adviseur uitvoering voor de civiele werken in het Stationsgebied.

 

 

 

 

Joanna Wilbers begon, na afronding van de studie Sociale Geografie, haar loopbaan bij een adviesbureau voor ontwikkelingssamenwerking. Daarna maakte ze de overstap naar de gemeente Amsterdam, eerst in de stedelijke vernieuwing bij stadsdeel Noord, later bij de Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer en het Ingenieursbureau Amsterdam. Daar werkte ze als omgevingsmanager aan projecten als de Renovatie van de Kramerbrug en de gebiedsontwikkeling van de Houthaven. Momenteel werkt ze als freelancer voor blvc.nl.

 

 

 

De werkwijze

De werkwijze van KTL op BLVC-gebied kenmerkt zich door:

  • Zeggen wat je doet en doen wat je zegt;
  • Gebruikers van de openbare ruimte (bewoners en ondernemers) centraal stellen;
  • Eerlijk vertellen dat werkzaamheden in de openbare ruimte altijd overlast met zich mee zullen brengen;
  • Begrip hebben dat alle partijen (stakeholders) hun werkzaamheden moeten uitvoeren;
  • Intensief relatiemanagement (vorm van supply chain management);
  • Voor tijdelijke verkeersmaatregelen niet verwijzen naar algemene publicaties maar specifiek en SMART maken;
  • Vastleggen van werkwijze door middel van zogenaamde BLV route-inspecties;
  • Duidelijk zijn in de wijze van communiceren;
  • Partijen aanspreken op hun verantwoordelijkheden;
  • Daar waar nodig streng zijn maar wel rechtvaardig.

Waarom blvc.nl?

Wij geloven dat werken met BLVC beter kan dan tot nu toe gebeurt. BLVC bestaat al een tijdje. Het is niet nieuw. Het werken met BLVC wordt ook steeds gangbaarder. Steeds meer opdrachtgevers en overheden vragen erom of stellen BLVC als randvoorwaarde voor een vergunning. Bijvoorbeeld de gemeentes Amsterdam en Utrecht, al langer BLVC-plannen gevraagd én gemaakt worden. We raken er dan ook met zijn allen bedrevener in.

Toch zien wij ook nog steeds wel zaken die misgaan:

Om hier wat aan te doen, hebben we blvc.nl in het leven geroepen: een plek waar alle informatie over BLVC te vinden is, waar je vragen kunt stellen aan collega’s en waar we van elkaar kunnen leren. Met als uiteindelijk doel de kwaliteit van de uitvoering van projecten in de openbare ruimte te verhogen.

Laat ons weten wat je van blvc.nl vindt!

Bij blvc.nl willen we nooit stil blijven staan, en onszelf altijd blijven verbeteren. Daarbij weten we misschien wel veel over BLVC maar lang niet alles natuurlijk. We hopen daarom dat je ons wilt helpen om steeds beter te worden, dus: mis je bepaalde onderwerpen? Vind je je weg niet? Of wil je gewoon een complimentje geven? Laat het ons dan weten via het webformulier op onze Contact pagina. Alvast bedankt!